Kerkelijk leven op Groenland

D. van Genderen / 1 reactie

Vraag

Ik heb het plan om als verpleegkundige tijdelijk in Groenland te gaan werken. Kan iemand iets vertellen over het kerkelijke leven daar? Kennen zij daar ook reformatorische kerken zoals wij die kennen, of baptisten zoals in Engeland die daar aan verwant zijn?

Antwoord

Ik heb gezocht op internet en kwam het volgende tegen.
Op Wikepedia: Het merendeel van de Groenlanders is Christen. Ruim 64,2 procent van de Groenlanders behoort tot de Evangelisch-Lutherse Kerk. Daarnaast is de Pinksterkerk erg actief. Ca. 2,8 procent van de bevolking behoort tot een Pinksterkerk. Ruim 27 procent van de Groenlanders behoort tot een andere Christelijke Kerk. Ongeveer 3,4 procent is niet religieus.

www.vakantieshop.nl meldt: In 1998 waren er achttien gemeenten met 81 kerken en kapellen en 22 predikanten.

Je zou eens kunnen zoeken op www.google.nl en dan met de zoekopdracht “christian church greenland”. Ik kwam de Bethany Church tegen, die op mij wel positief overkwam. De website van die kerk is www.bethanychurch.com

Met vriendelijke groet,
Dirk van Genderen

1 reactie
TPOH
Het Greenland van de Bethany Church ligt in New Hampshire in de Verenigde Staten.