Gedragscode voor kerkenraden

Ds. H.H. Klomp | 1 reactie | 13-11-2010| 15:00

Vraag

Mijn vraag is of er een gedragscode voor kerkenraden is voor de tak van de bevindelijk-gereformeerden. Na wat research vond ik alleen een gedragscode voor gemeenten die vallen onder de VPE, de verenigde pinkster- en evangeliegemeenten. Ik zie uw antwoord graag tegemoet.


Antwoord

Geachte vragensteller,

Voor de gedragscode van de kerkenraden in de CGK gaan we uit van de hoofdlijn, zoals die is vastgelegd in de Dordtse Kerkenordening. De kerkorde van de CGK heeft die lijn enigszins aangescherpt, zo u wilt nader ingevuld naar de vigerende praktijk van het kerkelijke leven in de CGK zelf. (Op het punt van verkiezing en diensttijd van ouderlingen en diakenen b.v.). In een huishoudelijk reglement van de plaatselijke gemeente kunnen andere zaken geregeld zijn (b.v. de wijze van verkiezing; de manier en frequentie van het vergaderen).

Ik kan alleen wat betreft de CGK op uw vraag ingaan. Hopelijk is die hiermee beantwoord.

Groet,
Ds. H. H. Klomp

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. H.H. Klomp

  • Geboortedatum:
    05-04-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
143 artikelen
Ds. H.H. Klomp

Bijzonderheden:

Met emeritaat sinds januari 2017.

Bekijk ook:

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
dominerik
14-11-2010 / 23:12
Ik vermoed dat vraagsteller dit niet bedoelt. Een gedragscode is wat anders dan een kerkorde.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

(...)Nu ben ik bijvoorbeeld dol op een jongen van 17, maar die is kleiner dan ik! (...)

Ik ben een meisje van 14 jaar, 1,79 meter lang. Ik heb erg veel moeite met mijn lengte. Ik kan het niet accepteren. Nu ben ik bijvoorbeeld dol op een jongen van 17, maar die is kleiner dan ik! Dat vin...
Geen reacties
13-11-2007

Afscheiding

Ik heb overmatig witte afscheiding uit mijn vagina. Dit is dus heel normaal, maar vervelend. Hiervoor ben ik naar de dokter gegaan en er is een kweek afgenomen. Daar zijn geen bijzondere zaken uitgeko...
2 reacties
13-11-2014

Mat geloof door antidepressiva

Antidepressiva: ik wilde er nooit aan, maar slik het nu een tijdje. Het maakt echt een wereld van verschil. Ik heb overal weer zin aan, terwijl ik anders vaak in bed lag. Dingen waar ik me normaal zor...
3 reacties
13-11-2024
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag