Brief aan de Paus

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Is het mogelijk om aan de Paus een mail of brief te zenden? Als dit mogelijk is, hoe kom ik dan aan het adres of emailadres van de Paus? Als het niet mogelijk is om direct mijn boodschap aan de Paus gericht te verzenden, is het dan misschien mogelijk om het naar een van de personen te zenden die de paus omringen en wie zijn dat eigenlijk? Zijn dit bisschoppen van het Vaticaan?

Antwoord

Het is inderdaad mogelijk om de Paus een brief of email te sturen. Op de site van het vaticaan staan daarvoor diverse contacadressen. De emailadressen van de Paus zijn: benedictxvi@vatican.va en benedettoxvi@vatican.va

Aangezien de Paus duizenden emailberichten per dag krijgt is het niet logisch te veronderstellen dat hij ze zelf leest. Misschien is het verstandig om daarom je brief met een ‘omweg’ te versturen via een officiële instantie, de Rooms Katholieke Kerk in Nederland bijvoorbeeld.

http://www.katholieknederland.nl/contact/php_index.php

http://www.vatican.va/faq/index_en.htm