Vriend met andere smaak

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik heb een geweldige vriend en we passen helemaal bij elkaar. Uitgezonderd één punt: hij heeft zo'n andere smaak dan ik. Hij heeft een ouderwetse, klassieke smaak, terwijl ik me juist heerlijk voel bij een wat strakkere, moderne stijl. We kijken nu naar meubels en worden het gewoon niet eens. Ik maak me daarom bijvoorbeeld ook zorgen over het kopen van een trouwjurk, want ik ben bang dat hij hem niet mooi zal vinden. Hoewel hij mijn kledingstijl wel weer heel leuk vindt, maar toch... Wat kunnen we hier mee? Moeten we allebei water bij de wijn doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Smaken verschillen… dat maakt een relatie spannend, toch?

Allebei water in de wijn doen, vind ik geen goede methode. Wél moet je gewoon blijven zoeken naar oplossingen die jullie beiden kunnen waarderen. Wat meubels, etc. betreft past heel modern soms prachtig bij uiterst klassiek. Bekijk samen veel woonbladen of ga winkelen: gewoon van alles en nog wat bekijken (voor iedere stijl en iedere portemonnee is er genoeg als je serieus gaat zoeken). En praat erover met elkaar (ook over hoe jullie beider smaak is ontstaan en ontwikkeld, want het zegt wel iets over je: opvoeding, karakter, enzovoort!). Leuke ‘uitjes’ kunnen dat worden, waarin je veel van en over elkaar kunt leren!

Wat je trouwjurk betreft: vraag hem wat hij mooi zou vinden en wellicht kun jij daar jouw ideeën aan toevoegen.

Een plezierige tijd toegewenst!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering
1 reactie
Cobie
Ik ken een stel dat allebei een compleet andere smaak heeft. Die doen er heel lang over om samen iets te vinden wat ze beiden mooi vinden. Maar als ze iets hebben zijn ze er ook heel blij mee! Dat gaat om grote dingen als de inrichting van hun huis, maar ook onbenulligheden zoals een theepot of een paar mokken. Je moet er alleen denk ik niet zo zwaar aan tillen. Niet als een probleem gaan zien, maar als uitdaging. Ik verbaas me altijd een beetje over dit stel hoe ze het toch steeds weer redden, maar ze vinden het zelf juist wel leuk hoe ze dat doen. En last but not least... ze zijn nog steeds stapelgek op elkaar.