Misschien zwanger

drs. N. Wolswinkel / 4 reacties

Vraag

Beste heer/mevrouw. Ik ben een meisje van 16 jaar oud en zit ergens mee. Ongeveer zeven weken geleden ben ik voor het eerst met mijn vriend naar bed geweest. Wij zijn allebei christelijk en eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling om dit voor het huwelijk te doen. Nu heb ik misschien een probleem. Ik denk dat ik zwanger ben. We hebben het veilig gedaan. Ik ben wel gewoon op tijd ongesteld geworden, maar nu ben ik dus steeds een beetje misselijk en het rommelt heel erg in mijn buik. Ik heb ook het gevoel dat er 'iets' in mijn buik zit. Ik durf eigenlijk geen test te halen, omdat ik niet zo goed weet waar ik dat moet doen, omdat iedereen in de buurt me kent. Ik heb er heel erg spijt van. Het erge is ook nog dat onze verkering drie dagen geleden is uitgegaan. Ik bid elke dag tot God of ik niet zwanger hoef te zijn. Maar ik weet dat God bepaalt wat Hij wil. En ik ben zo bang dat ik nu toch zwanger ben. Zou het kunnen dat ik toch zwanger ben, ondanks dat ik toch normaal en op tijd ongesteld ben geweest?! Met vriendelijke groet, een heel erg onzeker en schuldig meisje.

Antwoord

Wanneer je veilig seks hebt gehad, en gewoon ongesteld bent geworden, lijkt me zwangerschap uitgesloten. Het klassieke symptoom van zwangerschap is namelijk het niet ongesteld worden maar overtijd zijn.

Verder liggen er natuurlijk wel vragen hoe je een volgende keer hiermee omgaat. Dit lijkt me geen goede manier. Wellicht kun je deze ervaring gebruiken hoe je in een volgende liefde het persé niet wilt.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk
4 reacties
bootje
meisje, haal toch maar zo snel mogelijk een test dat heb je zekerheid. Het kan goed dat je dat denk te voelen, door de stress die je er om hebt. En zo elk gevoel en rommeltje op een zwangerschap schuift. Deze onzekerheid brengt je niks. Liefs
shaila
Hoi meisje,

Je kunt ook naar de dokter gaan. Dat is misschien nog het beste. Neem wat urine mee in een potje en de dokter doet een test.

Liefs
EVA
Lief meisje
Ga zo snel mogelijk naar de drogist (desnoods in een ander dorp/stad) en haal een test, enkele sec en je weet of je zwanger bent of niet, door de stress kan je menstruatie ook wegblijven en kan je zelfs misselijk zijn je maakt nog al niet wat mee, haal die test zodat je zekerheid hebt, mocht je zwanger zijn...neem dan contact op met de VBOK je vast wel bekend...ik bid met je mee, en beleid je zonde aan God dan zal Hij je dat ook vergeven..

Heel veel sterkte en Gods zegen
Pitty88
Volgens mij is het antwoord volkomen helder. De kans dat de vraagstelster zwanger is, is nihil. Ze is gewoon ongesteld geworden.
Waarschijnlijk is stress om zwangerschap de oorzaak dat je voelt wat je voelt.

Een zwangerschapstest kan natuurlijk altijd uitsluitsel geven, als dat voor geruststelling zorgt, zeker doen!

Wat betreft je schuldgevoel en spijt. Wie zijn zonde oprecht belijdt en laat, zal vergeving krijgen! Belijdt je zonden aan je hemelse Vader en Hij zal je vol liefde vergeven.