Stemmen tot eer van God

Ds. N. den Ouden / 26 reacties

Vraag

Een vraag aan ds. Den Ouden. Nu het kabinet gevallen is, moeten we weer gaan stemmen. Ik twijfel zeer tussen twee partijen: SGP of CDA. Vanuit mijn christelijke overtuiging zeg ik SGP, maar gezien het feit dat Nederland helemaal niet meer zo christelijk is, vraag ik me af of je niet beter democratisch kunt stemmen. Dus op de meest christelijke partij in ons land. Mijn grote vraag: wat moet ik stemmen, wil het tot eer van God zijn?

Antwoord

Stemmen is een persoonlijke zaak en ik wil niemand iets voorschrijven. Maar als het gaat om een bijbels en duidelijk geluid moet je toch echt bij de SGP zijn. Helaas is het CDA dermate verwaterd dat er van die C wel heel weinig terecht komt. Meer dan naar het aantal en mogelijke invloed, hebben we mijns inziens te gaan voor een boodschap die helder en krachtig is. Te meer nu de SGP zo onder vuur ligt, lijkt me een stem op die partij een getuigenis op zichzelf. Wat zou het mooi zijn als ze juist nu met drie zetels in de tweede kamer zouden komen. Niet om het dan van drie zetels te verwachten, maar wel goed dat de samenleving weet dat er een volksdeel is wat zich door gerechtelijke uitspraken niet laat afbrengen van wat God in Zijn woord zegt.

Ds. N. den Ouden

26 reacties
Thirza
Helaas wordt mijn opmerking over het "juichend" christendom verkeerd opgevat.
Natuurlijk begint het zingen al op aarde! Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat er bij velen die zich christelijk noemen, er van alles mee door kan, wat niet naar Gods Woord is!! Wie meent te staan, zie toe dat hij niet valt!

Het is opvallend zodra er een "extremer rechts" geluid komt, dit meteen betitteld wordt als GG.
Rechts is per definitie voor velen GG, vreemd! Mijn roots liggen niet in de GG of nog rechtser om het zo maar eens uit te drukken, maar ik kom ergens vandaan, waar het woord gelukkig recht gepredikt wordt! Kerkmuren hebben de mensen zelf hoog opgebouwd, men heeft gemeend dat eigen kerk DE kerk is, heeft er zelfs een naam aangegeven om zich te kunnen onderscheiden. Vervolgens gaan we nog een stapje verder en bestempelen we een kerkgenootschap als links of rechts.

Om terug te komen op het stemmen, inderdaad is het een gewetenskwestie. Dat heeft niets met de persoon op de lijst te maken, maar met het gedachtengoed van een partij. Maar nogmaals, ziend, lezend en horend kan ik niet anders concluderen dat de SGP voor mij de enige partij is die nog open en eerlijk naar Gods woord wil en durft handelen.
Catherine
De premie is dan wel christelijk, maar hij duikt op in allerlei manifestaties, OOK op zondag. Het zou heel goed zijn als hij ervoor uit zou komen dat hij op zondag niet bij de autoracerij in Rotterdam zou zijn (om een voorbeeld te noemen) maar de zondag zoveel mogelijk ter kerke gaat (2x)
Sommige SGP burgemeesters durven ervooruit te komen dat ze Sinterklaas niet binnenhalen.
Alphonsus
Volgens G.P.P Burggraaf (website: de rokende vlaswiek) is ook de SGP op geen enkele wijze meer Christelijk te noemen, omdat zij artikel 38 perverteren.
henkie
Dan noem je ook wel een autoriteit op, Alphonsus ;-D
Is de beste man wel eens ergens voor eigenlijk?
Race406
@henkie: Als men anders denkt/praat/doet dan hij is het meestal per definitie fout... ;-)
Catherine
@Alphonsus: die begrijp ik niet ? Ik had het oer de premier (zonder r maar wel te begrijpen denk ik) dus Balkenende, dus CDA.