Zwanger worden

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe word je zwanger? Hoe vaak moet je dan geslachtsgemeenschap hebben en wanneer? Als je regelmatig menstrueert ben je dan vruchtbaar?

Antwoord

Een vrouw krijgt altijd ongeveer twee weken vóór de volgende menstruatie de eisprong. Als een vrouw rond die tijd gemeenschap heeft, kan zij zwanger worden. Er zijn vrouwen die dan meteen ook zwanger worden, bij anderen kan het wat langer duren. Niet iedere vrouw heeft iedere maand een eisprong. Als een vrouw regelmatig menstrueert, is de kans groot dat zij wel iedere maand een eisprong heeft.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

vruchtbaarheid