Voortouw man

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over het lichamelijk contact tussen jongen/meisje, man/vrouw (zowel in de verkeringstijd, als in het huwelijk). Komt het over het algemeen voor, dat hierin vooral de man/jongen het voortouw neemt? Of hoeft dat helemaal niet zo te zijn?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Lees voor het antwoord maar eens soortgelijke vragen en antwoorden op Refoweb, dan zul je zien dat de ene keer zo’n soort vraag van een jongen komt en de andere keer van een meisje. Er zijn geen voorschriften voor wat betreft het nemen van het voortouw. Het is meer een cultuur- en tijdgebonden gegeven.

Dit is een algemeen antwoord op een algemene vraag... maar wat is het verhaal erachter? Wie ben je en waarom stel je deze vraag?

Een hartelijke groet,
Marijke Rots