Geslachtsgemeenschap

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Sinds drie maanden heb ik verkering. Ik weet dat het fout is maar we hebben al geslachtsgemeenschap gehad. Mijn vriend bevredigde mij vaak met zijn vingers en als hij dat gedaan heeft bloed ik vaak daarna. Hoe komt dit? We hebben op zo’n avond dan geen geslachtsgemeenschap.

Antwoord

Zo te lezen hebben jullie in drie maanden al veel seksuele ervaringen opgedaan (Hij bevredigde mij vaak...). Bij een eerste keer echt vrijen is bloedverlies niet gek. Na een paar keer hoort dat niet meer.

Je schrijft dat bij bevredigen met de vingers ook bloedverlies optreedt. Stimuleert hij dan alleen de clitoris? Dan vind ik het vreemd en moet je je dokter er eens naar laten kijken. Of stimuleert hij je door met de vinger(s) diep de vagina in te gaan? Dan hangt het er vanaf hoe heftig jullie in het liefdesspel opgaan. Maar regelmatig behoorlijk bloedverlies is ook dan niet zo logisch en onderzoek waard.

Overigens, wanneer ik deze mail lees: zouden jullie niet nog eens heel goed nadenken wat je wilt? Want wanneer je na drie maanden al zo ver gaat... Er raken nog heel wat verkeringen uit op een later moment, en dan heb je wel veel intimiteit gedeeld. De echte gemeenschap blijft toch mooi voor het huwelijk. Ik begrijp ook wel dat er een groeiende lijn is van de eerst zoen naar de eerste keer echt vrijen. Strelen, zoenen etc. hebben daarbij een plek. Ik hoorde een keer een goed advies: houd in ieder geval allebei je slipje aan, dat geeft een concrete grens aan. Zeker wanneer je weet dat het verkeerd is: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk