Gods leiding in je leven

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Hoe kun je Gods leiding in je leven vinden? Meestal kon ik het wel terugvinden, vroeg of laat, maar nu begrijp ik het niet meer. Na erg lang zoeken dacht ik een studie gevonden te hebben die bij mij paste en waarmee ik ook God en m’n naaste kon dienen door mensen te helpen. Maar nu heb ik de toelatingstest voor deze opleiding niet gehaald en is de kans (volgens de deskundige) dat ik de herkansing haal niet heel groot. Nu vraag ik mij heel sterk af of dit een beproeving is en dat ik dus door moet gaan of dat dit een teken is dat ik het juist niet moet doen. Kan iemand hierin met me meedenken? Alvast bedankt!

Antwoord

Dag vragensteller,

Je vraag is heel duidelijk. Het antwoord iets minder. Het is namelijk heel persoonlijk. Er is geen algemene regel voor. Het zou helemaal niet verkeerd zijn als je het nog een keer probeert. Dat kom je ook regelmatig bij a.s. predikanten tegen. De eerste (en soms ook tweede) keer worden ze afgewezen en de volgende keer (een jaar later soms) worden ze aangenomen. Natuurlijk mag je het als een beproeving zien. Er gebeurt nooit iets bij geval. De Heere weet er van en kan er zo Zijn bedoeling mee hebben. Als jij in je hart er van overtuigd bent, dan je toch die studie of dat werk moet gaan doen, dan kun je rustig nog een keer die test doen.

Zoals bij alles passen hier ook gevouwen handen en gebogen knieën. Mocht het de tweede keer ook niet lukken, dan kan dat best een aanwijzing zijn dat je iets anders moet gaan studeren. UW WIL GESCHIEDE. Probeer het over te geven in Zijn trouwe Vaderhanden; Hij weet wat goed voor ons is.

Hopelijk heb ik je vraag beantwoord.

Groetjes,
J. M. Strijbis