Verlangen naar een vrouw

dr. J. Hoek / Geen reacties

Vraag

Ik voel al heel lang dat ik lesbisch ben en ik kan het niet langer meer volhouden om geen relatie met een vrouw aan te gaan! Wat moet ik hiermee, want ik ben verliefd op een vrouw, en ik verlang naar haar!

Antwoord

Beste vraagstelster,

U geeft aan dat u al heel lang voelt dat u lesbisch bent. Mijn eerste vraag aan u zou zijn: Hebt u dat al eens gedeeld met mensen in vertrouwde kring? Ik wil u wijzen op de website www.comingtrue.nl van de Stichting RefoAnders. Daar vindt u doorverwijzing naar materiaal, maar ook de mogelijkheid van persoonlijke begeleiding. Onder “coming true” wordt verstaan: eigen situatie helder onder ogen zien, goed beseffen wat je met je leven wilt en welke keuzes je persoonlijk verantwoord denkt te kunnen en te moeten maken, daarover leren spreken met mensen om je heen.

U bent verliefd op een vrouw en verlangt naar haar. Dat is een ingrijpende ervaring en in uw situatie een begrijpelijk verlangen. Toch lijkt het mij niet juist om deze vrouw nu te vertellen dat u verliefd op haar bent. Zodra u dit openlijk uitspreekt, ligt er een enorme realiteit op tafel waarmee ook zij indringend geconfronteerd wordt. Waarom zou u niet eerst meer helderheid over uw positie zoeken (nogmaals: het gaat erom welke keuzes u zelf verantwoord voor God en uw geweten denkt te kunnen en moeten maken) met een pastor of een broeder of zuster in het geloof? Blijf in elk geval niet alleen rondlopen met deze hevige en verwarrende gevoelens. Als u gelovig bent, onderschat dan niet de betekenis van de gemeenschap der heiligen, dat wil zeggen de onderlinge verbondenheid van gelovigen en de hulp die ze elkaar kunnen bieden.

Bovenal wens ik u toe dat u steeds de weg naar de Heere God open mag vinden door het gebed in Jezus' Naam.

Met hartelijke groet,
Ds. J. Hoek

Lees meer artikelen over:

geaardheidlesbisch