Toegestane seksuele activiteiten

E. (Betsy) Westeneng / Geen reacties

Vraag

Mijn vrouw en ik zijn al meer dan tien jaar getrouwd. De laatste tijd kleedt zij zich meestal in lingerie en komt dan de huiskamer in. Ik vind dit niet erg, integendeel. Het geeft ons allebei een opwindend gevoel. Voordat wij daadwerkelijk gemeenschap hebben, doen we eerst het een en ander oraal. Is dit alles toegestaan of moet en mag alles alleen maar in bed? En wat betreft het orale, wat is hierin geoorloofd?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik heb voor u geen lijstje wat Bijbels verantwoorde orale seks is. Als ik van u begrijp dat u beiden het momenteel prettig vindt dat uw vrouw in lingerie gekleed de huiskamer binnenkomt, dan zou ik u de vraag willen stellen: hoe komt het dat u beiden kennelijk steeds een stapje verder moet gaan om nog tot een bevredigende seksuele relatie te kunnen komen? Wat zegt dit over uw relatie: is die op terreinen, anders dan seksualiteit, nog wel bevredigend?

Hoever verwacht u dat dit nog doorgaat, of anders gevraagd: hoe denkt u, dat uw seksuele activiteiten er over tien jaar uitzien? En vindt u dat prima? Hebt u kinderen? Zo ja, houdt u er rekening mee, dat deze ongewild betrokken kunnen worden?

Kortom, ik adviseer u hier samen eens over door te praten en zo nodig een deskundige in te schakelen.

Betsy Westeneng, psychotherapeute en seksuologe NVVS, werkzaam bij Eleos

E. (Betsy) Westeneng

  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Zeist
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Psychotherapeute/relatietherapeute/seksuologe (eigen praktijk)

    Mw. Westeneng is op 1 juni 2023 overleden.

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk