Het lied “Vrede zij u” zingen

drs. I. A. Kole / Geen reacties

Vraag

Ik zoek iemand die met spoed deze vraag kan beantwoorden. Ik wil graag met het kerstfeest met mijn groep het lied “Vrede zij u” zingen. Ik twijfel nog een beetje over de tekst. Wil iemand daar even heel goed naar kijken? Het liefst iemand van de Ger. Gem. want daar wordt het kerstfeest namens de school gehouden! In ieder geval heel hartelijk bedankt!

Vrede zij u, vrede zij u
Gelijk Mij de Vader zond, zend Ik ook u.
Vrede zij u, vrede zij u
Gelijk Mij de Vader zond, zend Ik ook u.

Blijft Gij in mij, blijft Gij in mij
Mijn woord dat moet in u zijn, dat maakt u vrij.
Blijft Gij in mij, blijft Gij in mij
Mijn woord dat moet in u zijn, dat maakt u vrij.

Ontvang Mijn Geest, Heilige Geest
En Hij zal u leiden, weest niet bevreesd.
Ontvang Mijn Geest, Heilige Geest
En Hij zal u leiden, weest niet bevreesd.

Antwoord

Qua inhoud een mooi lied waarin het werk van de drieënige God bezongen wordt! Net zoals bij de doop in de Naam van de drieënige God. Geef dat aan in je programma, of schrijf er een toelichtend zinnetje bij.

Past deze keuze voor dit lied in het geheel van je programma, zijn er meer liederen met deze boodschap, zijn het alleen Psalmen of is er een mix? Welke liederen worden er nog meer gezongen? Net als de Psalmen kunnen we ook dit lied alleen in het geloof  van harte bidden/zingen. Overleg met het team en stem goed af.

Zegen.

Drs. I. A. Kole

Lees meer artikelen over:

Kerstliederen