Ik had tijdens mijn eerste liefde een hele rare tik. Als ik met hem afsprak, dan...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik had tijdens mijn eerste liefde een hele rare tik. Als ik met hem afsprak, dan werd ik helemaal misselijk en moest ik overgeven. Elke keer weer. Nu heb ik een nieuwe liefde (1,5 jaar later) en nu heb ik het ineens weer. Ik kan niets meer eten, alles komt eruit en als ik hem zie, dan zakt het heel langzaam. Elke keer word ik weer zenuwachtig en ik weet gewoon niet wat ik eraan kan doen. Ik vind het zo vervelend en baal zo van mezelf maar het lukt me niet om er vanaf te komen en het gebeurt elke keer weer. Misschien ook wel omdat ik er al bang voor ben, maar het gebeurt toch en ik weet niet wat ik er aan moet doen. Ik weet dat er niets gebeurt, dat ik niet bang hoef te zijn, maar gaat het zo. Zo ontzettend vervelend

Antwoord

Lief meisje,

Hoe meer je met jezelf bezig bent -zenuwachtig wordt bij een afspraak met hem- hoe meer last je van jezelf zult krijgen. Ja, omdat je bang bent voor misselijkheid wórd je misselijk. Zaak is het dus om je op andere dingen te concentreren. 1: Je vindt het fíjn om hem te zien, houdt die gedachte vast. 2. Zorg dat je er leuk/verzorgd uitziet, zodat je je zéker kunt voelen. 3. Niet van jezelf bálen, maar bij ieder positief klein stapje in de goede richting jezelf belonen (met positieve gedachten of iets materieels). 4. Concentreer je op hém, laat zien dat je blij bent hem te ontmoeten, etc.

En als dit niet lukt, schrijf dan eens precies al je gedachten op: zijn het alleen maar negatieve gedachten die je een vervelend gevoel geven? Zijn die gedachten dan wel reëel? Natuurlijk niet, zou ik zeggen! Verander ze in positieve dingen (je bént toch blij met deze relatie?) die je steeds weer tegen jezelf zegt en volg de genoemde vier punten op.

Sterkte ermee, het komt vast wel goed met jou!
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid