Met zorg sla ik allerhande ontwikkelingen binnen de HGJB gade en herken hierin m...

drs. P.J. Vergunst / Geen reacties

Vraag

Met zorg sla ik allerhande ontwikkelingen binnen de HGJB gade en herken hierin minder en minder de identiteit van de Gereformeerde Bond en het gereformeerde belijden. Evangelische tendensen, verondersteld geloof c.q. veronderstelde wedergeboorte, vervlakking, opwekkingsliederen en gospel. In rap tempo lijkt het ingeburgerd te raken met alle gevolgen en gevaren van dien. Van de zijde van het Gereformeerde Bondsbestuur lijkt (!) hier niets mee gedaan te worden. Ik maak mij grote zorgen om onze jeugd.

Antwoord

Twee opmerkingen: de HGJB is autonoom ten aanzien van het bestuur van de GB, dus formeel hebben wij geen zeggenschap over een andere bond, en omgekeerd ook.

Belangrijker: in de Waarheidsvriend loopt sinds enkele weken een serie “Evangelicalisering van de gemeenten”. Bedoeld om de gereformeerde identiteit van de gemeenten te bewaren.

Vriendelijke groet,
Drs. P. J. Vergunst, secretaris Gereformeerde Bond