Lichamelijke intimiteit

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben vaak bang in verkering bij lichamelijke intimiteit dat het dan niet om mij gaat, maar dat de man zich moet ontladen. Waar komt dit gevoel vandaan? En hoe kan ik hier in groeien?

Antwoord

Het is te vergelijken met eten. Je eet met elkaar omdat dat zo gezellig  en goed is. Kijk maar hoe vaak de bijbelse maaltijd niet voorkomt? En als iemand op z’n eentje egoïstisch zit te eten, dan gaat dat ten koste van de gezellige sfeer. En tegelijkertijd eet je ook omdat je zelf trek hebt. En zo is het ook met lichamelijkheid en intimiteit. Als je denkt dat het alleen om z’n eigen gevoelens gaat, moet je er beslist met hem over praten. En als hij dan zegt dat hij juist heel veel van je houdt en dat zo niet met een andere vrouw zou willen en kunnen beleven, dan moet je dat ook echt geloven. Dat heeft dan te maken met elkaar vertrouwen en geloven over en weer.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk