(...) Ik heb nog nooit echt verkering gehad. Ik verlang wel naar een vriend. En ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje/vrouw van 22 jaar. Ik heb nog nooit echt verkering gehad. Ik verlang wel naar een vriend. En voel me ondertussen ook al oud om nog steeds vrijgezel te zijn. Hebt u tips?

Antwoord

 Allereerst zou ik je willen zeggen dat je als 22-jarige nog echt een jonge meid bent en dat je je nu op deze leeftijd nog geen vrijgezel mag noemen. Natuurlijk is er het verlangen naar een relatie. Dat heeft de Heere God zelf zo in de schepping gelegd dat je op een gegeven moment gaat verlangen naar een levenspartner. En dan ga je onbewust toch op zoek, ga je als meisje met andere ogen naar jongens kijken. En zo kan het gebeuren dat je iemand aardig gaat vinden. Dat kan voor de een al op jonge leeftijd zijn en voor een ander duurt het even voordat je zo iemand ontmoet.

Als je iemand aardig vindt, probeer dan ook contact te leggen. Maak een praatje en betoon belangstelling voor die persoon. Wacht niet af tot die persoon vragen aan jou stelt. Het moet echt van twee kanten komen en jij kunt alleen maar je best doen voor jezelf. Probeer op plaatsen te komen waar je vooral jongeren van je eigen leeftijd en eigen achtergrond ontmoet. Daar kun je iemand tegenkomen. Dat geldt ook voor jongerenvakanties, jongeren dagen enzv. Als je nog geen verkering hebt en je verlangt er wel na, dan denk je al gauw dat je wel nooit iemand tegen zult komen. Maar aan de andere kant kan het ook maar zo op een dag gebeuren. Je mag er ook in het gebed de Heere God om vragen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering