Pijnlijke borsten

drs. J(oke) Ronner-Wattel / Geen reacties

Vraag

Borsten strelen dat doet geen pijn, maar bij hardere massage tijdens liefkozen ervaar ik naderhand veel pijn. Is dat normaal of kunnen borsten alleen maar streling verdragen en is intensievere liefkozing niet goed voor het borstweefsel?

Antwoord

Borsten bestaan uit klierweefsel en dit weefsel is veel gevoeliger dan bijvoorbeeld spierweefsel. Dat borstweefsel gevoeliger is merken veel vrouwen ook de dagen voor de menstruatie. Door het vasthouden van vocht zijn de borsten dan wat gezwollen en vaak ook pijnlijker. Harde massage kan inderdaad pijn veroorzaken, soms door kleine bloeduitstortingen en het is beter het strelen voorzichtig te doen.

Drs. Joke Ronner

Tags in dit artikel:

borst(en)medisch