Seksuele voorlichting dochter

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoeveel moet een moeder voor het huwelijk aan haar dochter vertellen wat betreft seksuele voorlichting?

Antwoord

Als een kind nog klein is, kun je al wat over een zwangerschap vertellen en zo kun je dat langzaam maar zeker gaan uitbreiden. Soms heb je ineens zo'n fijn moment met je kind, dat is heel kostbaar waarin er dan over deze vragen kan worden gesproken. Misschien is het het beste dat je eerst als moeder zelf een voorlichtingsboekje leest, zodat je een beetje weet hoe je dat moet vertellen, want het is echt niet makkelijk. Op de leeftijd van 8, 9 of 10 jaar (beetje afhankelijk van het kind) 'moeten' ze alles toch wel weten, anders is de kans groot dat ze het op straat horen. En dat zou heel jammer zijn.

Tags in dit artikel:

seksuele voorlichting