Iemand op de mond zoenen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 19 jaar en heb bijna twee maanden verkering met een meisje van 17 jaar. Het gaat erg goed, maar over sommige situaties val ik wel eens. Mijn vriendin heeft een tweelingbroertje en zusje van vier jaar. Daar knuffelt ze heel vaak mee, maar ze zoent ze ook op de mond. Ik denk dan dat zoiets niet hoort. Iemand op de mond zoenen doe je toch alleen bij je vriend of vriendin (als je verkering hebt)? Ben ik te kritisch?

Antwoord

In hechte gezinnen wordt er ook wel op de mond gezoend al zal dat meestal wel een ‘korte’ zoen zijn. Als je elkaar in een relatie zoent, zal dat meestal veel intenser zijn en langer duren, dus ook wat dat betreft kun je onderscheid maken tussen de ene mondzoen en de andere.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkeringzoenen