Ons kerkverband is subliem

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Ik vind het  jammer dat in de beantwoording van vragen de toon van mensen uit de Ger. Gem. steeds is: Pas op, ons kerkverband is (alleen) subliem. Dit wordt door verschillende mensen om mij heen ook opgemerkt. Ik raad ze aan om eens wat breder te kijken. Een vorige vragensteller gaf aan dat de beleving van het geloof binnen de Ger. Gem. in Ned. en de Oud Ger. Gem. heel vaak veel intensiever is. Ik zie ook steeds meer in ons kerkverband (Ger. Gem.) een afglijden van de oude waarheden. Alles wordt beredeneerd en gerelativeerd, gevolg is dat wat vroeger zonde was, nu gewoon moet kunnen en het gebeurt ook... Helaas is dit in veel Ger. Gem.-gemeenten waar. Hoe kunnen we afglijden verder tegen gaan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Hoe we afglijden verder tegen kunnen gaan? Door niet te zeuren en God te bidden om persoonlijke, waarachtige bekering!

Met hartelijke groet,
Ds. J. Driessen

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Ds. Driessen is op 12-02-2021 overleden.