(...) Kan het ook zijn dat als je 'dik' of  'te dik' bent het ook voorkomt ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 16 en ik las een vraag over “zelden ongesteld”. Het antwoord daarop was dat als je gewicht te laag is dat je dan niet ongesteld wordt. Kan het ook zijn dat als je 'dik' of  'te dik' bent het ook voorkomt dat je zelden ongesteld bent?

Antwoord

Ook als een meisje last heeft van overgewicht, kan de menstruatie wegblijven of ontregeld raken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

medisch