Doorgaan of stoppen met relatie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb vier jaar verkering met een lieve jongen. We zien elkaar niet vaak doordat de afstand daarvoor te groot is. In het begin sms’ten en belden we elkaar regelmatig en hadden hiermee nooit problemen. De laatste tijd is het zo dat ik soms dagen niets hoor van hem. En wanneer we bellen of sms’en, krijgen we over iets wat nergens over gaat ruzie. Als we bij elkaar zijn is dit helemaal niet zo. Wel eens ruzie of zo, maar daar kunnen we dan over praten op een gewone manier en er is dan altijd wel een oplossing. Vaak verlang ik ernaar om bij elkaar te zijn, maar wanneer we sms’en of bellen gaat dat over als we aan het ruziën zijn. We bellen elkaar nu alleen nog maar voor noodzakelijke dingen. Wat moet ik doen? Kunnen we zo doorgaan of is het beter om te stoppen met de relatie?

Antwoord

Kijk, als je nog in de verliefdheidsfase zit, dan gaat het als vanzelf heel goed. Bovendien ben je dan nog niet zo vertrouwd met elkaar zodat je dan ook nog niet zoveel over elkaars gedrag durft te zeggen. Bovendien zie je in de verliefdheidsfase elkaars fouten ook nog niet zo.

Je schrijft dat je al vier jaar verkering hebt. Ben je dan eigenlijk al niet aan trouwen toe? Zo op afstand verkering hebben, kan ook te lang gaan duren. De verliefdheid gaat immers op een gegeven moment over in liefde wat lang niet zo hevig is. Je durft elkaar dan beter te wijzen op foutjes/fouten en het is dus te begrijpen dat je dan wat makkelijker ‘ruzie’ maakt. Dat het ver uit elkaar wonen dit niet vergemakkelijkt, is te begrijpen. Als je dicht bij elkaar woont, zie je elkaar vaker en dan kun je iets makkelijker even doorpraten en uitpraten.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering