Trouwen en nog één jaar naar school

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Als wij gaan trouwen moet ik nog één jaar naar school. Ik volg de Pabo en ik zou graag na dat jaar nog willen gaan werken. Maar hoe zit dat met het krijgen van kinderen?

Antwoord

Het is zeker belangrijk dat je de studie afmaakt. Het is een opleiding voor de rest van je leven. Uiteraard horen voor een christen trouwen en openstaan voor de kinderzegen bij elkaar. Maar het afronden van een studie is ook een christelijke opdracht. En deze belangrijke dingen mogen ook in harmonie worden afgehandeld. Dat wil dus zeggen dat je eerst een studie mag afronden zonder meteen ook nog met een zwangerschap te worden geconfronteerd. Ik heb er wel moeite mee als om allerlei "luxe redenen" zwangerschappen worden uitgesteld. Wat betreft de vragen rond gezinsvorming, daar ben ik in eerdere vragen al uitvoerig op ingegaan, ook zijn er goede verantwoorde christelijke boeken op dit gebied te krijgen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

huwelijk