Ere zij God, in mensen een welbehagen

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Wat wordt nu precies bedoeld met de zin uit het bekende lied “Ere zij God, in mensen een welbehagen?”

Antwoord

Ik kan het antwoord niet duidelijker weergeven dan wat we lezen ter verklaring in de kanttekeningen van de Statenvertaling. Wat lezen we daar? Dat is, het welbehagen Gods worde door Hem aan de mensen vervuld, 2 Thess. 1:11. Anders, des welbehagens; dat is, in de mensen, die God naar Zijn welbehagen heeft uitverkoren, Efeze 1:5.

De teksten erbij opzoeken, graag.

Met hartelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp

Lees meer artikelen over:

Kerstsongtekst