Hoe vaak keizersnede

dr. A. Logmans / Geen reacties

Vraag

Ik ben zwanger van ons vierde kindje en sta voor een bevalling met keizersnede (4e keer). Hoe vaak kun je een keizersnede toepassen? En hoelang is het nog verantwoord?

Antwoord

Bijna internationaal breed is het advies na driemaal keizersnee, sterilisatie van de vrouw. Bij een vierde keer geldt dat dus fortissimo. De risico's voor een volgende zwangerschap zijn voor de vrouw te groot.

Groet dr. A. Logmans

Lees meer artikelen over:

keizersnedesterilisatie