Zeven brieven in Openbaring

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

De “zeven brieven” in het boek Openbaring hadden een profetische betekenis voor de Gemeenten. Kan dit heden ook nog toegepast worden op kerken c.q. gemeenten?

Antwoord

Beste vraagste(ler)ster,

De brieven aan de gemeenten van Klein Azie hebben ook nu nog hun betekenis, omdat zij een beeld zijn van de kerken van alle tijden en plaatsen. Zij zijn dus niet zo zeer profetisch als wel pastoraal bedoeld voor de kerken van alle tijden. Allerlei facetten hebben hun betekenis voor nu, naar gelang de omstandigheden zijn.

Met vriendelijke groet, ds H. Paul.

Lees meer artikelen over:

Openbaring