Ik weet dat een meisje voor mij de ware is, maar zij is niet verliefd op mij (.....

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik weet dat een meisje voor mij de ware is, maar zij is niet verliefd op mij. Nu denk ik: als zij de ware is voor mij, moet ik de ware ook zijn of worden voor haar, hoe zit dat? Is dat een juiste gedachte?

Antwoord

Het gevoel van de ware te zijn voor de ander, moet echt van twee kanten komen. Als de een dat wel heeft en de ander niet, gaat de relatie niet door. Jij kunt wel denken dat zij de ware voor jou is, maar daarmee krijgt zij niet automatisch die gedachte naar jou toe. Wel is het vaak zo dat wanneer de een verliefd is op de ander, de een dat zo mooi uitstraalt naar de geliefde toe, dat de ander van de weeromstuit ook verliefd wordt en zo kan het gevoel van de ware te zijn voor de ander wederzijds worden. Maar helaas is dat niet altijd het geval.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid