Invoeren van een tampon

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraagje over het invoeren van een tampon! Ik ben 15 jaar en het lukt gewoon niet. Ik weet niet welke richting ik hem op moet brengen en hij gaat niet verder. Ik heb het al verschillende keren met ontspanning geprobeerd en geprobeerd goed op de gebruiksaanwijzing te kijken, zelfs verschillende richtingen opgeduwd! Het lukt niet. Weet u misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?

Antwoord

Het is een kwestie van goed ontspannen. Misschien kun je eerst eens met een vochtige vinger naar binnen gaan zodat je weet hoe het voelt. Heel belangrijk is het dus om je echt goed te ontspannen. Een warm bad kan daarbij helpen. Ook kan de opening in het maagdenvlies bij de een wat nauwer en bij de ander wat wijder zijn, dus dat zou ook kunnen. En anders blijf je toch gewoon maandverband gebruiken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

medischtampon