(...) alleen zou ik echt niet weten hoe je met je vriend begint over het stellen...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben best wel open, alleen zou ik echt niet weten hoe je met je vriend begint over het stellen van grenzen in lichamelijk contact voor het huwelijk. Weet u  misschien een oplossing?

Antwoord

Als je met elkaar aan het knuffelen bent, dan merk je toch op een gegeven moment dat het moeite kost om niet nog verder te gaan. Dan moet je er toch wat over zeggen. Dan heb je toch een aanleiding om er over te praten. Je kunt toch ook in z’n algemeenheid iets zeggen over seksualiteit en er dan over beginnen. Je kunt het toch niet laten gebeuren want dan mondt het uit op seksuele omgang.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk