Wet, eis en belofte

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Er is nog al verschil bij predikanten in de wijze waarop zij de gemeente meedelen dat (voor of na de Schiftlezing) de Wet (de Tien Geboden) zal worden voorgelezen. De ene predikant geeft dan alleen aan te luisteren naar de eisen van Gods Wet, de andere zegt dan soms: Wet en belofte. Maar ook zijn er die zeggen: “Laten we luisteren naar de belofte en eis van Gods Wet. Dus eerst belofte en dan de eis van Gods Wet. Wat is het meest bijbels? De volgorde eis en belofte, of belofte en eis?

Antwoord

Dat is te lezen in het artikel 'Belofte en eis van Gods wet'. Meer vragen en antwoorden over het voorlezen van de Tien geboden vind je onder de tag 'Wet'.