Zoektocht naar online bijbelstudies

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Al een tijdje merk ik dat ik graag meer van de Bijbel wil weten/snappen. Ik ben christelijk opgevoed en ken daardoor wel de bekende verhalen. Maar steeds meer zou ik wel meer dan dat willen. Als ik nu de Bijbel lees snap ik regelmatig niet wat er staat. Of snap ik de samenhang niet zo goed. Onze dominee geeft altijd van te voren aan wat er gelezen gaat worden. En dan regelmatig lees ik het en dan snap ik het niet zo goed. Maar dan legt hij het uit en dan denk ik: o ja... en valt het kwartje pas. Ik zou graag willen leren zelf dingen te onderzoeken en te begrijpen.

Nu heb ik gezocht op online bijbelstudies maar ik wil wel zeker weten dat ik iets betrouwbaars heb. Zelf gaan we naar de Hervormde kerk, maar iets van andere kerkgenootschappen mag ook zeker, zolang het maar Bijbelgetrouw is. Kunt u mijn helpen in mijn zoektocht. Eventuele andere tips zijn ook welkom.

Antwoord

Met de onderstaande artikelen kun je vast meer. Met name Matthew Henry kunnen we zeer aanbevelen.

3 reacties
Lksm
Bijbelstudie Moeskruid! Erg waardevol.
Via de app krijg je elke dag een bijbelgedeelte met vragen doorgestuurd.
Op dit moment zijn we bezig in het boek Markus.
Samanthi
Youversion app kan helpen met het vergelijken en is erg gebruikersvriendelijk.
Shoestring10
World Vision Bible School (WVBS)