Kind van 40 loslaten

drs. I. A. Kole / 2 reacties

Vraag

In hoeverre geldt het dat je een kind van rond de 40 los moet laten als je merkt dat hij schulden maakt? Het is en blijft je kind. En moet je hem in huis opnemen als hij niks meer heeft; als hij zijn huis wordt uitgezet vanwege de schulden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik leef graag mee, omdat het geen vreemde vraag is: wanneer eindigt de verantwoordelijkheid. Ik ken de achtergronden van uw zoon niet. Er zal een hele geschiedenis achter zitten. Het blijft uw kind, uw gedoopte kind. Spreken over geestelijke zaken zal niet eenvoudig zijn, het lukt mogelijk helemaal niet (meer), spreek dan met God over uw zoon die zo diep  in de ellende zit. Altijd contacten onderhouden , de deur open houden,, maar in huis nemen dat is mogelijk iets te vlug.

Hij zal zich melden bij sociale zaken in zijn woonplaats, bij de schuldenregeling en via sociale zaken ook in aanmerking komen voor bijzondere bijstand. Er zal ook gekeken moeten worden om onderdak te krijgen, want iemand van 40 jaar weer in huis nemen is voor beide partijen niet goed. Laat u zich adviseren door mensen die kennis van zaken hebben en de situatie goed kunnen inschatten.

Laat er ook gebed zijn om wijsheid van Boven te mogen ontvangen.

Gode bevolen!
Drs. I. A. Kole

drs. I. A. Kole

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Berkenwoude
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

opvoeding
2 reacties
wpluimers
@vraagsteller: als u uw kind van 40 nu weer als kind behandelt door zijn financiële problemen voor hem op te lossen, wanneer stopt hij dan wel om kind te zijn?
zandkasteel
Heel veel sterkte toegewenst in deze vreselijk moeilijke situatie!