Geen hoofdbedekking dragen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben een vrouw met kort haar om praktische redenen. Want met lang haar ben ik een half uur bezig met kammen. En vast zitten is beknellend. Voor mij is lang haar meer last dan een sieraad. Maar in 1 Korinthe 11 staat dat lang haar een sieraad voor de vrouw is. En omwille van de engelen? Het gaat om God en niet de engelen. Dat is ook de reden dat ik geen hoofdbedekking draag omdat ik dat niet goed weet voor mijzelf en kies daarom de protestantse benadering.

En in mijn kerk draagt geen enkele vrouw een hoed. Ik zie het wel als een eerbiedige houding om tijdens bidden een hoofdbedekking te dragen en bij het bidden in de kerk.

Antwoord

Alle vragen en antwoorden over hoofdbedekking kun je hier vinden: www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/hoofdbedekking/