De Heere verhardde het hart van de Farao

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wij lezen aan tafel over de plagen in Egypte. In Exodus 9:12 staat het volgende: “De Heere verhardde het hart van de Farao.” Mijn zoon vroeg daarop: “Hoe kan dat nu, dan had Farao toch geen schijn van kans?” Ik had daar geen goed antwoord op.

Vervolgens lazen wij in Exodus 9:34-35. Daar staat op zich wel het antwoord, Farao gaat door met zondigen en zo werd het hart van de Farao verhard (HSV). Ik gaf aan dat daar dus het antwoord ligt. De schuld ligt dus bij Farao. Maar mijn zoon gaf als tegenargument wel dat in vers 12 staat dat de HEERE de oorzaak is van het verharden/zondigen van Farao. Ik weet/geloof dat God de zonde niet stimuleert cq werkt, maar hoe moet ik dit lezen en/of uitleggen aan onze kinderen?

Antwoord

1 reactie
Samanthi
Het is pas na de 6e ramp dat er staat dat de Heere Zijn hart verstokte.
6x blijft Farao nee zeggen.
Dat is de waarschuwing als je nee blijft zeggen tegen God!