Ontstaan van de Gereformeerde Gemeenten

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik zit in de Gereformeerde Gemeenten. Kan iemand mij vertellen hoe die leer ontstaan is? En dan bedoel ik niet alleen vanaf 1953 maar eigenlijk nog eerder, hoe het christelijk geloof zich vanaf vroeger ontwikkeld heeft tot nu, tot aan de Ger. Gem.

Antwoord

Volgens onze informatie is de Ger. Gem. niet ontstaan, maar gescheurd in 1953. Daarover en over het ontstaan van het christendom kun je meer lezen op Wikipedia: