Vrijwilligersorganisatie voor alleenstaande ouderen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Onze moeder van 78 kan eigenlijk in de nacht niet meer alleen zijn. Ze heeft erg veel pijn en is soms verward. Is er in reformatorische kring zoiets als een vrijwilligersorganisatie die bij mensen wil blijven slapen? Moeder wil liefst thuis blijven wonen en is niet verzekerd. Ik hoop dat er hier lezers zijn die hier advies in kunnen geven.

Antwoord

Er is bij de NPV een vrijwilligersvereniging voor thuishulp. Je zou daar eens kunnen informeren. Verder zijn er in diverse kerkelijke gemeenten vrijwilligers die bijstand verleden in dit soort zaken. Als dat er in je eigen gemeente nog niet is, zou je dit ook met elkaar kunnen opstarten. Hier is namelijk steeds vaker/meer behoefte aan.