Waarde bloedonderzoek

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Mijn vrouw heeft 2,5 jaar geleden kanker gehad. De eierstokken en baarmoeder zijn er uit. Driemaandelijks word er bloedonderzoek gedaan. Nu heeft ze plots een waarde van 42. Ze heeft al bijna acht maanden last van een hernia, dus veel inspuitingen en medicatie. Kan daardoor de waarde verhoogd zijn?

Antwoord

Ik kan deze vraag niet beantwoorden. Er is meer informatie nodig. Over welke bepaling gaat het, wat zijn de normale waardes, wat was de vorige meting?

Of een hernia er mee te maken heeft weet ik dus ook niet. De behandelaar die de bepaling, met uitkomst 42, heeft aangevraagd kan al deze vragen beantwoorden. Goed om ze bij deze dokter neer te leggen.

Drs. N. Wolswinkel