Twee vrouwen, twee steden

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In Ezechiël staat dat er twee vrouwen zijn die hoeren werden en hoereerden. In de uitleg staat dat deze twee vrouwen voor twee steden staan. Waarom worden deze niet gewoon bij naam genoemd i.p.v. zo’n omslachtige manier, waarbij de lezer maar moet raden dat dit bedoeld wordt?!

Antwoord

Als je het hele hoofdstuk van Ezechiël 23 leest, dan zie je in vers 4 dat hier Samaria en Jeruzalem worden bedoeld.

Zie verder het artikel 'Verlangen naar meer intimiteit'.