Vragen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Vaak hoor ik in de kerk in de geloofsbelijdenis over Jezus “nedergedaald ter helle.” Hoe komt men daarbij, want daar gaan toch alleen slechte mensen heen?

Vraag 2: De reformatie is voortgekomen uit misstanden in de Rooms Katholieke kerk. Zijn die inmiddels opgelost zodat je eens een dienst in de RK-kerk kunt bijwonen om te zien hoe dat daar gaat?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Goed dat je je vragen op Refoweb stelt. Er staan inmiddels bijna 18.000 antwoorden online in het archief dus de kans is aanwezig dat jouw kwestie al eens is gepasseerd. Gebruik a.u.b. eerst de zoekfunctie.

www.refoweb.nl/vragenrubriek/10986/nedergedaald-ter-helle

www.refoweb.nl/vragenrubriek/15858/vergeving-door-nederdaling-in-de-hel

Antwoord 2: De dwalingen van de RK-Kerk zijn nog dezelfde. In de eucharistie veranderen brood en wijn nog steeds daadwerkelijk in het vlees en bloed van Jezus (gelooft men). Een geestelijke heeft de macht om zonden te vergeven. Het vagevuur is nog niet afgeschaft. Maria wordt gezien als een mede-middelaar(es). De Paus blijft onfeilbaar. Enzovoort.

Zie verder deze artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/rooms+katholieke+kerk