Geestelijk Israël

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waarom wordt er gesproken over een geestelijk Israël? Waar in de Bijbel staat dat? Waarom wordt het Oude Testament voor nu terwijl er tegen Israel gesproken werd? Als je geen Jood bent, ben je een heiden. Kortom, waarom wordt Gods Woord zo vergeestelijkt, dus vervangingstheologie. Dat spreekt de Bijbel zich juist tegen uit.

Antwoord

Antwoorden op je vragen kun je vinden als je zoekt op 'vervangingsleer'.