Vrije hervormde gemeente van Grafhorst

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Misschien een rare vraag voor dit forum. Maar klopt het dat de Hersteld Hervormde Kerk een nieuwe gemeente er bij heeft sinds 1 januari 2019? In het verleden werd aangekondigd dat de vrije hervormde gemeente van Grafhorst inclusief predikant zou overkomen naar dit kerkverband? Heb er recent niets meer over gelezen. Waarom is hier niet wat meer aandacht voor in de christelijke media? Kerksluitingen worden toch ook uitgebreid beschreven? Dit lijkt me positiever nieuws!

Antwoord

Het is onjuist dat de betreffende gemeente en predikant per 1 januari jl. zijn toegetreden tot de Hersteld Hervormde Kerk. Het is in het verleden gebruikelijk geweest dat bij overkomst van gemeenten of predikanten hierover een bericht werd opgenomen op de website en in het Kerkblad als officieel orgaan van de kerk.

Met vriendelijke groet,
Kerkelijk bureau Hersteld Hervormde Kerk

Edit 15-01-2019:

De HHK meldt via haar website het volgende nieuws:

Op 11 januari 2019 is door het breed moderamen van de generale synode van de Hersteld Hervormde Kerk ds. H. Oussoren, predikant van de Vrij Hervormde Gemeente te IJsselmuiden-Grafhorst,  in volle rechten en plichten toegelaten als predikant van de Hersteld Hervormde Kerk.

Op deze datum is door het breed moderamen van classis Noord van de Hersteld Hervormde Kerk ingestemd met de overkomst  van de Vrij Hervormde Gemeente te IJsselmuiden-Grafhorst. Deze gemeente is een buitengewone wijkgemeente naast de Hersteld Hervormde Gemeente IJsselmuiden-Grafhorst. Door de overkomst is de naam van de Vrij Hervormde Gemeente gewijzigd in Buitengewone Wijkgemeente (BW) 'De Wijngaard' te IJsselmuiden-Grafhorst.

Lees meer artikelen over:

Hersteld Hervormde Kerk (HHK)
5 reacties
Fernando
Dat is een beetje zuinig antwoord geweest van het KB gelet op het bericht vandaag in de krant. Het antwoord is van 8 januari, het besluit van vrijdag 11 januari. Zie https://goo.gl/ETD9ro .
ikbenleonardd
Inderdaad een mager antwoord.

https://www.rd.nl/kerk-religie/vrij-hervormde-gemeente-ijsselmuiden-naar-hhk-1.1540413

Vandaag persbericht naar buiten gegaan.
GBZ
Ja het was allang duidelijk dat ze per 1 januari 19 een bijzondere wijkgemeente binnen de HHK zijn geworden . De eerste predikant die voorging was ds H Lassche.
Omega
Kortom, ze werken daar lekker langs elkaar heen op het kantoor in Veenendaal.
hans0166
ik zie eigenlijk de reden voor die opmerkingen over het magere antwoord helemaal niet.
De vraag is van 8/1 terwijl het besluit van 11/1 is en de bekendmaking pas van 14/1 - 15/1 is....