Bidden om bekering vanwege hel

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Mag je bidden om bekering met de gedachte dat je anders naar de hel gaat? Dit is de enige manier die mij bezig houdt.

Antwoord

4 reacties
Johan100
Gij wilt tot Mij niet komen, opdat gij het eeuwige leven mag hebben. Joh. 5:40.

Wij dan wetende de schrik des Heeren, bewegen de mensen tot het geloof. 2 Kor.5:11.
Johan100
Ga naar de Heere. Laat niets je weerhouden. Zeg tot Hem: 'U hebt de woorden van het eeuwige leven, tot Wie zal ik anders heen gaan?'

Hij zal je alles geven wat je nodig hebt. Gode bevolen!
Lecram
De gevangenbewaarder uit Handeling 16 was ook bang voor straf en oordeel. Lees hier maar hoe dat afliep:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/25748/het-worstelen-van-de-stokbewaarder/
Johan100
Je mag met alles bij de Heere komen en aan Hem voorleggen.
Hij is niet gekomen voor geschikt gemaakte nette mensen, maar juist voor zondaren.
Belijdt dat het je niet om Hem te doen is.
Vraag daarentegen om Zijn liefde in je hart. Dan krijg je ook pas wederliefde.