Hersteld Hervormde gemeente

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Waarom noemt de ene kerk zich een Hersteld Hervormde Kerk en de andere zich een Hersteld Hervormde gemeente? Hoe komt sowieso een kerkelijke benaming tot stand?

Antwoord

De Hersteld Hervormde Kerk (HHK) is het landelijk kerkverband. Een Hersteld Hervormde gemeente (HHg) is hier een onderdeel van. Alle HHg’s vormen samen de HHK.

Voor meer informatie over het tot stand komen van dit kerkverband zie de tag 'hersteld hervormde kerk (hhk)'.

Lees meer artikelen over:

Hersteld Hervormde Kerk (HHK)
1 reactie
Molly
Ik kan mij de vraag wel voorstellen want er zit immers ook (veel) verschil tussen Gereformeerde Kerk en Gereformeerde gemeenten.