Op God gericht zijn

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een -denk ik- moeilijke vraag, waar niet een kort antwoord op te geven is. Ons leven moet zo veel mogelijk op God gericht zijn; wij zijn immers geschapen om Hem te loven! Hoewel we als mens van dat doel af zijn geweken, mogen en moeten we er wel naar streven. Maar in welke zin en welke mate moet dat in je leven doorklinken? Concrete zonden brengen je zeker van God af, maar als je bijvoorbeeld aan het tekenen bent, piano speelt, huiswerk maakt, een filmpje kijkt, ben je ook niet direct met God bezig. Mag je dit dan wel doen?

Ik heb eens gehoord dat wij automatisch zonde doen doordat wij Hem niet ieder moment de eer geven, wat Hij wel verdient! Persoonlijk probeer ik me in Gods kracht af te wenden van wat ons van God afhoudt, maar ik heb zeker ook hobby’s of momenten waarop ik iets anders doe dan direct God loven en eren. Is dit wel acceptabel? Is dit zondig? Ik kan me dat enerzijds wel en anderzijds niet voorstellen...