Niet naar je zin in je kerkelijke gemeente

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat mag je of kan je doen als je het totaal niet naar je zin hebt in je kerkelijke gemeente? De gemeente verrechtst. De prediking is geworden tot voorwaarden-prediking. Het Avondmaal wordt een onmogelijkheid. De gemeente loopt leeg, niet door natuurlijk verloop. De kerkenraad geeft nooit thuis. Niemand vraagt naar je welstand. Niemand is bekommerd om je. Geen gemeenschap der heiligen dus. Mij is geleerd dat je een kerkelijke gemeente niet zomaar mag verlaten. Als de prediking, sacramenten en tucht recht bediend worden moet je blijven. Wanneer is hier de grens bereikt? Als je niet meer gesticht (geen voedingsrijke bodem) wordt?

Antwoord

Zie de tag 'Kerkkeuze' voor diverse soortgelijke vragen en antwoorden.