Weinig uitdagingen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Kan iemand me een lijstje met uitdagingen geven? Ben, nadat ze er alles aan gedaan hebben om me ertoe te dwingen, gestopt met werken om te zorgen voor de kinderen. Ik had de ideale parttime baan!

Antwoord

Beste moeder,

Ja hoor, ik kan je een hele waslijst met uitdagingen geven... zoek een hobby, ga met de kinderen leuke dingen doen, begin een thuisstudie, ga wandelen met de kids, organiseer speelmiddagen met vriendjes bij jou of bij hén. Maar dát is je probleem niet, denk ik. Ik schrik vooral van de tussenzin in je hele korte ‘noodkreet’. Want ja, ik lees een noodkreet waar je iets mee moet!

“Nadat ze er alles aan gedaan hebben om me ertoe dwingen.” Nog niet eens zozeer dat “stoppen met werken om te zorgen voor de kinderen.” Maar dat dwíngen. En zé. Wie is of wij zijn ‘ze’? En waarom dat dwingen? Ik kan er zelf wel een heel verhaal bij verzinnen, maar ga dat niet doen. Wel zie ik een gestreste moeder voor me, die misschien bewust of onbewust afreageert op onschuldige kinderen. En die moeder moet dus dáár mee aan de slag: met háár éígen gevoelens van ‘ongenoegen’. Die tijdsinvulling komt daarna wel!

Ik reageer eerst maar eens even tot zover. Wil je meer vertellen, schrijf me!

Marijke Rots

1 reactie
AHHK76
Mijn dagelijkse uitdaging wil ik met jou delen...
Doe niet wat mensen van jou wensen.
Maar zoek Gods weg voor jou leven, dat zal jou vreugde geven.

Heer, wijs mij uw weg
en leid mij als een kind
dat heel de levensweg
slechts in U richting vindt.
Als mij de moed ontbreekt
om door te gaan,
troost mij dan liefdevol en moedig mij weer aan.

Heer, leer mij uw weg,
die zuiver is en goed.
Uw woord is onderweg
als een lamp voor mijn voet.
Als mij het zicht ontbreekt,
het donker is,
leid mij dan op uw weg, de weg die eeuwig is.

Heer, leer mij uw wil
aanvaarden als een kind
dat blindelings en stil
U vertrouwt, vrede vindt.
Als mij de wil ontbreekt
uw weg te gaan,
spreek door uw Woord en Geest mijn hart en leven aan.

Heer toon mij uw plan;
maak door uw Geest bekend
hoe ik U dienen kan
en waarheen U mij zendt.
Als ik de weg niet weet,
de hoop opgeef,
toon mij dat Christus heel
mijn weg gelopen heeft.