Vrije wil

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Er wordt altijd gepraat over: “Wij zijn met een eigen wil op aarde gebracht.” Maar hoe eigen is die wil?

Er staat nadrukkelijk in de bijbel dat wij van nature geneigd zijn God en Zijn gebod te haten. Moet ik dit als eigen keus zien? Dit werkt de duivel toch?

Eigenlijk krijg je dan toch pas een eigen vrije wil als je wedergeboren bent want dan wil je niet meer verkeerd doen voor God. Of zie ik dit verkeerd?

Antwoord

Zie de tag 'vrije wil'.

1 reactie
coby
Wij hebben een vrije wil, in die zin, dat we ongedwongen tegen God en het goede kiezen. Wanneer God in ons een nieuwe wil werkt, een verlangen om zalig te worden, een hunkering naar Jezus Christus en Zijn borgwerk, dan is jouw wil nog steeds vrij en nu zelfs pas écht vrij.