Perfectionistische karakter

P.M.G.P. Bos / Geen reacties

Vraag

Ik heb al jaren nek-, schouder-, hoofdpijn bij stress en door mijn perfectionistische karakter. Hiervoor heb ik manuele therapie. Maar ik zou graag ook psychisch wat hulp krijgen. Nou keek ik bij haptotherapie maar ik kan dat niet rijmen met mijn geloof (met name de aanraking). Welke therapie denkt u dat het beste past? Ik heb geen grote problemen ofzo, het is puur een karakterprobleem.

Antwoord

Het lijkt me verstandig dat u zich aanmeldt bij een instelling voor maatschappelijk werk. Mocht blijken dat die hulp onvoldoende is, kunnen ze u vandaar uit doorverwijzen.

P. M. G. P. Bos