Al maanden last

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb al maanden last van mijn borst en maag. Ben duizelig, misselijk, lusteloos. Ik heb de ziekte van Graves. Nu al vaak naar de huisarts geweest en die zegt, het is stress en het zit tussen je oren. Lekker makkelijk. Als dat zo is dan voel ik me denk ik niet zo. Nu zegt de huisarts, we hebben alles al nagekeken: een mri-scan voor je hoofdpijn en een ct-scan voor je hart -of andersom, weet even niet meer welke scan waar bij hoort- en alles is goed. Ben ik natuurlijk wel blij om, maar nu heb ik nog steeds al die klachten.

Ik heb gevraagd aan de huisarts of hij me nog een keer naar de cardioloog wil doorsturen, want ik maak me gewoon zorgen en die maagpijn blijft ook, evenals dat rare, angstige, gevoel in mijn lichaam. Nee, zegt hij, dat gaat niet. Daar ben je aan half jaar geleden al geweest en als er klachten zijn dan bel je maar 112 of neem je een andere huisarts. Ik heb ook het gevoel dat ik niet serieus genomen word. Nu heb ik eind juli een afspraak met een psycholoog, kijken of dat helpt. Het lijkt me niet, maar niet geschoten is altijd mis. Ik vind wel dat huisartsen alles op stress gooien, maar ik weet wat ik voel. Ik word al met dat vervelende gevoel wakker en daar word je niet  vrolijk van. Nu ga ik morgenavond op vakantie en zo durf ik eigenlijk niet weg. Maak ik mezelf nou gek of hoe zit dat?

Antwoord

Het zal duidelijk zijn dat ik met deze info niet veel kan. Er is zeker iets gaande met de patiënt, maar om er meer over te zeggen moet je meer weten.

Nog eens alles op een rijtje zetten met een arts kan heel nuttig zijn. Voor een E-health consult is dit niet geschikt.

Drs. N. Wolswinkel